Stenløse og Veksø Menighedspleje

Seneste fra Menighedsplejen

Om Menighedsplejen

Menighedsplejens formål er - om muligt - at yde støtte og hjæp til sognenes beboere, enkeltpersoner såvel som grupper.

Vi er et tilbud uden for det offentlige og er en selvstændig organisation, hvis midler kommer fra indsamlinger i vores kirker, fra kirkens julemarked samt donationer.

Hvem kan søge hjælp eller støtte?

Alle kan søge, men det er et krav at man er bosat i Stenløse eller Veksø sogne, eller kort forinden har haft tæt tilknytning hertil.

Hvad kan man søge menighedsplejen om hjælp til?

Julehjælp - Konfirmationshjælp (udfyld særligt ansøgningsskema) - Psykologhjælp - Akut opståede behov, f.eks. tandlægehjælp, medicinregninger eller andet - Behov for hjælp til enkelt anskaffelser til foreninger, spejderbevægelser, uddannelse m.m

Ansøgningsskemaer

Alt efter hvad du søger støtte til, finder du ansøgningsskemaerne herunder:

==>> Psykologhjælp (Ansøgningen skal være bilagt anbefaling af egen læge)
==>> Julehjælp (Ansøgningsskemaet åbnes 1. november og lukkes igen 1. december)
==>> Konfirmationshjælp
==>> Børn & Unge
==>> Foreninger & Organisationer

Vil du støtte Menighedsplejen?

Økonomisk hjælp

Gaver modtages med taknemmelighed, og kan gives via Mobilepay eller overførsel til bank.

Menighedspleje: Mobilepay 73296
eller via menighedsplejens konto hos Danske Bank. Reg. nr. 9570 Kontonr. 13757577

Praktisk hjælp

Du kan også give os en hånd med praktisk opgaver til vores arrangementer, bl.a. vores traditionelle julemarked, hvor ekstra hænder er kærkomne. Indtægterne fra Julemarkedet går ubeskåret til årets Julehjælp.